مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 13:072022-06-08دانش

نحوه پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه از ابتدا تاکنون


ورود به دانشگاه از زمان تأسیس دانشگاه ها از طریق آزمونی به نام کنکور بوده است، اما تاریخچه کنکور حاکی است که از همان اوایل نیز گاهی معدل در پذیرش داوطلبان تاثیر داشت.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ علم و دانش در ایران از زمان های بسیار دور مورد توجه بوده و دانشمندان ایرانی بسیاری در علوم طب، ریاضیات و هندسه، ادبیات، فلسفه و غیره در جهان سرآمد هستند.

فرهنگ ایرانی از زمان ایران باستان بر علم و پیشرفت بنا شده و در کتب دینی ما نیز توجه به علم و دانش مورد تاکید قرار گرفته است، از این رو جوانان ایرانی همواره به دنبال پیشرفت علمی و توسعه دانش بوده اند.

آموزش عالی در ایران به فرم نوین و آکادمیک سابقه یک صد ساله دارد، اما با توجه به پیشینه تاریخی به دوران نظامیه و حتی ساسانی بازمی گردد، البته منابع بسیاری نیز از ایران کهن در دست است که وجود مراکز و نظام های آموزش عالی در سرزمین های ایران باستان را نشان می دهد.

اما وزارت علوم در ایران نخستین بار در سال 1234 هجری شمسی تأسیس شد و به طور کلی می توان گفت تاریخ آموزش عالی در دوره نوین عموماً با تأسیس دارالفنون آغاز می شود، با این وجود پیش از آن هم فعالیت های متعددی برای کسب علوم و تخصص از خارج از کشور وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه از ابتدا تاکنون

نحوه پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه از ابتدا تاکنون