مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 16:172022-06-08پزشكي

ویتامینی که بیماری ها را ضربه فنی می کند


ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن انسان است و کارشناسان تخمین زده اند که بدن ما به چه مقدار ویتامین C نیاز دارد.

در حقیقت نسبت ویتامین C به وزن بدن برای تقویت سیستم ایمنی مهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مشرق، افرادی که وزن بیشتری دارند برای داشتن سیستم ایمنی قوی برای کمک به مبارزه با عفونت های تنفسی از جمله کووید 19و آنفلوانزا به ویتامین C بیشتری نیاز دارند.

کارشناسان طی مطالعات جدید خود تخمین زده اند که ما نسبت به وزن بدن خود به چه مقدار ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش احتمال بیماری قلبی نیاز داریم.

بنابراین، عاقلانه است که افراد چاق تر میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی، پرتقال، کیوی و کلم پیچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

مطالعات گذشته نشان می دهد: سطوح ضعیف ویتامین C در افراد دارای اضافه وزن و چاق می تواند باعث عدم تعادل در عملکرد آنزیم ها شود و این کمبود، خطر ابتلا به التهاب با درجه پایین، بیماری های قلبی و عروقی، عفونت های تنفسی و سرماخوردگی مکرر را افزایش می دهد.

محققان همچنین دریافتند: به ازای هر 10 کیلوگرم اضافه وزنی که یک فرد دارد، باید 10 میلی گرم ویتامین C بیشتری در روز مصرف کند تا عملکرد سیستم ایمنی خود را به حداکثر برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویتامینی که بیماری ها را ضربه فنی می کند

ویتامینی که بیماری ها را ضربه فنی می کند