مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 21:072022-06-08اقتصادي

آبرسانی به 7 هزار روستا با کمک سپاه/ 50 درصد پساب به آب کشاورزی تبدیل می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: روزانه یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب پساب تولید که از این میان 50 درصد آن برای کشاورزی استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، اتابک جعفری عصر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر اظهار داشت:  دولت سیزدهم جهاد آبرسانی را  آغاز کرده که حدود 10 هزار روستا را شامل می شود و از این میان هفت هزار و 100 روستا با کمک سپاه پاسداران و سه هزار روستا با کمک بخش خصوصی آبرسانی می شوند.

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: اعتبار اولیه این طرح 19 هزار میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود به بیش از 30 هزار میلیارد تومان برسد.

  وی در خصوص استفاده از پساب عنوان کرد: روزانه یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب پساب تولید می شود که از این میان 50 درصد آن برای کشاورزی استفاده شده اما متأسفانه 45 درصد از این پساب وارد رودخانه می شود و هیچ استفاده ای ندارد.

جعفری افزود: باید از استفاده آب شرب در صنایع و فضای سبز جلوگیری و پساب جایگزین آن شود.

  وی به موضوع جبران کمبود آب در تابستان اشاره کرد و گفت: به طور میانگین مصرف آب در زمان های پیک، 6 دهم تا هشت دهم بیشتر است؛ در استان بوشهر هم برای تمام شهرستان ها برنامه ریزی شده تا برای دوره تابستان، قطعی آب نداشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی به 7 هزار روستا با کمک سپاه/ 50 درصد پساب به آب کشاورزی تبدیل می شود

آبرسانی به 7 هزار روستا با کمک سپاه/ 50 درصد پساب به آب کشاورزی تبدیل می شود