مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 07:072022-06-09اجتماعي

تخریب و تصرف دماوند مانعی در مسیر ثبت جهانی این قله است


رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل با اشاره به تخریب و تصرف، شانس ثبت جهانی قله دماوند را کاهش می دهد، گفت: ایجاد سازه های بتنی برای پناهگاه بدون مجوز و خودسرانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان آمل، وحید رضاییان چهارشنبه شب در هفدهمین همایش کوهنوردان کشور به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: امروزه صعودهای بی ضابطه برخی کوهنوردان در قالب تورهای گردشگری و کوهنوردی قله دماوند نگران کننده است و باید مسؤولان از این صعودها جلوگیری کنند.

وی اوج صعود بدون قانون به قله دماوند را در ایام تعطیل دانست و افزود: در تعطیلات بیش از 4 هزار نفر بدون هیچ ضابطه دست به کوهپیمایی، صعود سراسری و خانوادگی به دماوند می زنند که آسیب شدیدی به محیط زیست جانوری و گیاهی کم نظیر و نایاب وارد می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به اینکه نتیجه صعود دسته جمعی به قله دماوند رها شدن زباله و پسماند در ارتفاعات بالا و پای قله است، تصریح کرد: کوه دماوند دیگر طاقت فشار و تاب تحمل حجم بالای کوهنوردان و گردشگران را ندارد که رفتارهای غیرمسؤولانه آنها بلای جان منطقه شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه همه افراد جامعه نسبت به حراست و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و خدادادی مسؤولیت بزرگ دارند، خاطرنشان کرد: وظیفه داریم تا با استفاده مسؤو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب و تصرف دماوند مانعی در مسیر ثبت جهانی این قله است

تخریب و تصرف دماوند مانعی در مسیر ثبت جهانی این قله است