مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 10:172022-06-09بين الملل

الجزائر معاهده دوستی و حسن همجواری با اسپانیا را تعلیق کرد


ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به تداوم حمایت دولت اسپانیا از مواضع خصمانه پادشاهی مغرب در پرونده های مورد مناقشه با الجزائر، توافقنامه دوستی و حسن همجواری با اسپانیا را به حال تعلیق درآورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریاست جمهوری الجزائر، روز چهارشنبه در واکنش به تداوم حمایت دولت سوسیالیست پدرو سانچز  از موضع پادشاهی مغرب در مورد صحرای غربی ، تعلیق توافقنامه دوستی و حسن همجواری با اسپانیا و کاهش واردات اسپانیا را ارائه کرد.

خبرگزاری الجزائر، با انتشار حکم ریاست جمهوری الجزائر نوشت که در این حکم صادره آمده است: مقامات اسپانیا موضع اتخاذی خود در قبال صحرای غربی را که با تعهدات قانونی، اخلاقی و سیاسی آن به عنوان یک قدرت مدیریتی در منطقه مغایرت دارد، توجیه می کنند و مسئولیت این امر تا زمانی که سازمان ملل پایان استعمارزدایی از صحرای غربی را اعلام نکند، برعهده پادشاهی اسپانیا است .

در ادامه این حکم آمده است: همین مقامات مسئول تغییر ناموجه موضع خود از زمان بیانیه های 18 مارس 2022، که از طریق آن دولت کنونی اسپانیا از فرمول غیرقانونی و نامشروع پیشنهادی یک قدرت اشغالگر برای خودگردانی داخلی حمایت کامل کرد، هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزائر معاهده دوستی و حسن همجواری با اسپانیا را تعلیق کرد

الجزائر معاهده دوستی و حسن همجواری با اسپانیا را تعلیق کرد