مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 12:572022-06-09اجتماعي

نابودی 800 هکتار از جنگل های هیرکانی با ساخت سد «کسیلیان»


در نشست هم اندیشی در خصوص انتقال آب بین حوزه ای مازندران به نابودی 800 هکتار از جنگل های درجه یک هیرکانی با ساخت سد کسیلیان هشدار داده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قائم شهر، نشست هم اندیشی در خصوص انتقال آب بین حوزه ای با حضور گلزار فعال کشوری محیط زیست و کارشناس ارشد سازمان تحقیقات کشاورزی، رمضانی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ مازندران، عبادی فعال محیط زیست، شاپور ابراهیم نژاد سیمت تحصیلکرده کشاورزی و فعال محیط زیست مازندران برگزار شد.

این جلسه هم اندیشی با موضوع رودخانه کسیلیان و احداث سد بر روی این رودخانه، رودخانه هراز با عنوان ممانعت از فرار نشتی آب سد لار و رودخانه تجن و آثار زیست محیطی سد فینسک برگزار شد.

موضوع انتقال آب بین حوزه ای و احداث سد امروزه به یکی از موضوعات بحث برانگیز بین حامیان محیط زیست و دولتمردان در جامعه تبدیل شده است.

نکته مهم این است که کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است و مدیریت منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در بحث مدیریت آب و خاک باید توان سرزمینی را مورد توجه قرار داد و اینکه با شرایط سنتی و نیمه صنعتی موجود ظرفیت منابع آب در بخش های خانگی، صنعتی و کشاورزی جوابگوی حدود 30 تا 35 میلیون نفر جمعیت است و بیش از آن فشار به منابع آب های زیر زمینی فجایعی از جمله فرو نشست را به ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی 800 هکتار از جنگل های هیرکانی با ساخت سد «کسیلیان»

نابودی 800 هکتار از جنگل های هیرکانی با ساخت سد «کسیلیان»