مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 13:022022-06-09سياسي

بازبینی طرح هادی بندر تاریخی لافت باهدف در یونسکو


سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح هادی بندر تاریخی لافت با هدف ثبت در فهرست یونسکو به عنوان میراث جهانی بازبینی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام محمدسعید آخوندی امروز با اعلام این خبر گفت: بندر تاریخی لافت در جزیره قشم به دلیل وجود میراث ملموس و ناملموس تاریخی و فرهنگی یکی مهمترین نقاط جزیره برای توسعه گردشگری به حساب می آید.

وی ادامه داد: ویژگی های خاصی فرهنگی و تاریخی، این بندر را که یکی از قدیمی ترین بنادر در خلیج فارس به حساب می آید از دیگر نقاط ساحلی متمایز کرده و رسوم غنی آن در حوزه مردم شناسی و دریانوری ظرفیت بی بدیلی برای توسعه گردشگری به حساب می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این خصوص گفت: لافت به عنوان یک اکوموزه طبیعی در ایران ویژگی های منحصر به فرد تاریخی، معماری و مردمی دارد.

ایوب زارعی ادامه داد: این بندرگاه تاریخی دروازه ورود تعداد زیادی از گردشگران به جزیره است و چگونگی نمایش آن به گردشگران نقش چشمگیری در شکل گیری تصور از جزیره و آداب و رسوم آن در اذهان گردشگران دارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری در این بندر برنامه ریزی کرده ایم و به زو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازبینی طرح هادی بندر تاریخی لافت باهدف در یونسکو

بازبینی طرح هادی بندر تاریخی لافت باهدف در یونسکو