مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 08:422022-06-10پزشكي

مهمترین دغدغه کودکان مبتلا به سرطان


آنکولوژیست کودک بیمارستان لقمان، با عنوان این مطلب که محک باری از دوش من به عنوان یک پزشک برداشته است، گفت: سرطان خون، جزو شایع ترین سرطان های کودکان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، روزی که تصمیم گرفت فوق تخصص رشته آنکولوژی کودکان را اخذ کند، مشکلاتش را می شناخت.

می دانست که رشته سختی است، برای دریافت این تخصص باید به جای 2 سال، سه سال تلاش کند و از همه مهم تر، هر روز کودکانی را ببیند که با سرطان مبارزه می کنند.

اما مطمئن بود که بسیاری از سرطان های کودک، گرچه درد زیادی برای بیمار، همراه و پزشک او دارد اما اگر به موقع تشخیص داده شود، قابل درمان است.

پرستو ملایی توانا آنکولوژیست کودکان، 5 سال است که عمرش را صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان کرده و باور دارد در این رشته می توان به بیمار و جامعه خدمت کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته آنکولوژی کودکان جزو کم اقبال ترین رشته های پزشکی است، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این رشته پزشکی، مشکلاتی دارد که قابل مقایسه با سایر رشته های فوق تخصص نیست.

کار با داروهای شیمی درمانی و ظرفیت محدود تخت های بیمارستانی برای درمان کودکان از آن جمله است.

از سوی دیگر در بسیاری از موارد رزیدنت ها نمی توانند به تنهایی مشکلات پیش آمده را مرتفع کنند و در خارج از ساعت کاری با پزشک در ارتباط هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین دغدغه کودکان مبتلا به سرطان

مهمترین دغدغه کودکان مبتلا به سرطان