مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 08:522022-06-10اقتصادي

فن آوری نانو در بخش کشاورزی کردستان به کارگیری می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: فن آوری نانو با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه در استان به صورت گسترده در تمام فعالیت های بخش کشاورزی به کارگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری صبح امروز در جلسه کمیته راهبردی فن آوری نانو اظهار کرد: فناوری نانو باید مثل تمام صنایع دیگر در بخش کشاورزی هم به کار گیری شود و در جهت اقتصادی کردن کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، پایداری در تولید و بهبود معیشت کشاورزان به کمک بخش کشاورزی بیاید.

وی با تاکید بر اینکه ورود فن آوری نانو به بخش کشاورزی در استان یک کار جدید و کاملا دانش بنیان است تصریح کرد: باید این مهم با همراهی و همفکری مراکز دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان آشنا به این علم، در بخش کشاورزی توسعه یابد.

اسکندری افزود: فن آوری نانو باید به عنوان یک دانش بومی در استان به کارگیری شود و در صدد رفع مسائل و مشکلات بخش کشاورزی به ویژه تنشهای آب و هوایی اخیر و تولید محصولات استراتژیک باشد.

وی ترویج و اشاعه فن آوری نانو در بخش کشاورزی را از دیگر اهداف اولیه توسعه این دانش در استان دانست و افزود: باید از این فن آوری در تمام بخش های کشاورزی از دام و طیور گرفته تا زراعت و باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی استفاده کرد و راهکار های اساسی برای تولید محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فن آوری نانو در بخش کشاورزی کردستان به کارگیری می شود

فن آوری نانو در بخش کشاورزی کردستان به کارگیری می شود