مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 14:372022-06-10سياسي

پایان نزاع 26 ساله در دلفان/ 55 پرونده قصاص در لرستان به صلح وسازش منجر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دلفان، پس از گذشت  26سال کدورت و اختلافی که منجر به از دست دادن جان 2 نفر و قصاص نفس یک محکوم شده بود در نهایت با  حضور و همت رییس کل و همراهی معاونین دادگستری کل استان لرستان و مسئولان استانی و شهرستانی در یک مراسم محلی مردم لرستان که در یکی از روستاهای شهرستان دلفان روستای یوسفان علیا از روستای کاظم اباد بخش میر بیک برگزار شد با ایجاد صلح و سازش بین طرفین به پایان رسید.

در ادامه محمد رزم رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به ایمان مردم لرستان و گذشت زبانزد آن ها، یادآورشد: رافت و گذشت مردم لرستان موجب شده تا در 2 سال اخیر 55 پرونده قصاص نفس به صلح وسازش منجر شود.

وی افزود: یکی از خصلت های مردم استان لرستان ازخودگذشتگی است که به رغم اینکه محق اجرای حکم قصاص هستند اما ازحق خود گذشت می کنند تا صلح و برادری را در میان خود زنده نگه دارند.

رییس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه تلاش، زحمت و برکت وجود معتمدین و ریش سفیدان قطعا یکی از عناصر مهم این صلح وسازش ها است ، افزود: این ایمان و اعتقاد مردم است که موجب این مودت ها می شود.

رزم با اشاره به اینکه اجرای احکام دادگاه ها موجب مودت نمی شود، اضافه کرد: اما اجرای صلح بعد ازحکم دادگاه موجب دلگرمی و برادری ومودت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نزاع 26 ساله در دلفان/ 55 پرونده قصاص در لرستان به صلح وسازش منجر شد

پایان نزاع 26 ساله در دلفان/ 55 پرونده قصاص در لرستان به صلح وسازش منجر شد