مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 07:172022-06-11پزشكي

شهروندان هرمزگانی ساعات اوج گرما در خانه بمانند


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال گرمازدگی در فصل تابستان توصیه می کنیم شهروندان هرمزگانی ساعات اوج گرما در خانه بمانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز در گفت وگوی رسانه ای اظهار داشتن: با افزایش یا کاهش دما محدوده حرارت بدن انسان نباید تغییر کند چرا که تمامی واکنش های شیمیایی و متابولیسم های بدن انسان در محدوده دمایی خاصی صورت می گیرد.

وی افزود: بنابراین اگر به هر دلیلی از جمله سرمازدگی و یا گرمازدگی این دما تغییر کند تبادل آب، املاح و متابولیسم در بدن مختل می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه گرمازدگی تحت شرایط محیط ایجاد می شود، تصریح کرد: سیستم تبادل گرما و تنظیم درجه حرارت بدن انسان به علت قرارگیری بیش از اندازه انسان در هوای گرم و تابش مستقیم نور خورشید، دچار اختلال شده و سیستم تنظیم دمای بدن از کنترل خارج می شود.

نوروزیان گفت: در این حالت افزایش دمای بدن همانند تب به دلیل مکانیسم دفاعی بدن در برابر میکروب ها نیست بلکه در اثر قرار گرفتن بیش از اندازه فرد در هوای گرم و تابش مستقیم خورشید، سیستم تبادل گرما و تنظیم درجه حرارت بدن انسان دچار اختلال شده و واکنش های طبیعی بدن جهت افت دما مانند عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان هرمزگانی ساعات اوج گرما در خانه بمانند

شهروندان هرمزگانی ساعات اوج گرما در خانه بمانند