مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 09:572022-06-11بين الملل

برای اولین بار یک زن وزیر خارجه کره شمالی شد


«چوئه سون هوی» که مدت ها از اعضای کلیدی تیم مذاکرات هسته ای پیونگ یانگ با واشنگتن بود، به عنوان اولین وزیر امور خارجه زن کره شمالی معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های دولتی کره شمالی امروز (شنبه، 11 ژوئن) اعلام کردند کره شمالی مذاکره کننده اصلی هسته ای این کشور را به عنوان وزیر خارجه منصوب کرد و در همین حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به حزب حاکم خود قول داده که از قدرت برای قدرت در مبارزه با تهدیدات علیه حاکمیت این کشور استفاده خواهد کرد.

رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی کره ای کِی سی ان اِی گزارش داد، چوئه سون هوی که مدت ها از اعضای کلیدی تیم مذاکرات هسته ای پیونگ یانگ با ایالات متحده بود، به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شد.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که ایالات متحده در ماه جاری هشدار داده که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام هفتمین آزمایش اتمی است و گفته در صورت تحقق این امر مجدداً برای تحریم های سازمان ملل متحد فشار خواهد آورد.

کیم جونگ اون در نشست عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره به آزمایش اتمی اشاره ای نکرد و جزییاتی در مورد اینکه چگونه می تواند قدرت نظامی این کشور را تقویت کند ارائه نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار یک زن وزیر خارجه کره شمالی شد

برای اولین بار یک زن وزیر خارجه کره شمالی شد