مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 11:322022-06-11سياسي

جنگ نرم زیر آسمان باز مجازی


همانگونه که در جنگ سخت نیروی خط مقدم به انواع پشتیبانی ها و از جمله به پشتیبانی هوایی نیاز دارد در مقابله با جنگ نرم نیز رزمندگان خطوط مقدم فرهنگ نیازمند پشتیبانی های بسیاری هستند که موفقیت آنان در گرو تأمین این پشتیبانی هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ابراهیم کلانتری استاد دانشگاه تهران و رییس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران طی یادداشتی نوشت: همانگونه که در جنگ سخت نیروی خط مقدم به انواع پشتیبانی ها و از جمله به پشتیبانی هوایی نیاز دارد و موفقیت های او نیز تا حدود زیادی در گرو انجام به موقع این پشتیبانی ها است، در مقابله با جنگ نرم نیز رزمندگان خطوط مقدم فرهنگ نیازمند پشتیبانی های بسیاری هستند که موفقیت آنان در گرو تأمین این پشتیبانی هاست.

1ـ  دیرزمانی است که جهان به موازات جنگ های نظامی، شاهد نوع جدیدی از جنگ هاست که در اصطلاح رایج به جنگ نرم شهرت یافته است.

جان کالینز، نظریه پرداز دانشگاه ملی جنگ امریکا، جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزار های مربوط به آن، برای نفوذ در مختصات فکری دشمن، با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود .

به اعتقاد ویلیام وایتی، جنگ نرم عبارت است از: مجموع اقداماتی که از سوی یک کشور به منظور اثرگذاری و نفوذ بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ نرم زیر آسمان باز مجازی

جنگ نرم زیر آسمان باز مجازی