مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 16:522022-06-11سياسي

خدمت کریمانه مهم ترین رکن در سیره رضوی است


هجرت امام رضا(ع) به ایران یکی از سه هجرت مهم، تاریخ ساز و تمدن ساز در تاریخ اسلام است و مهم ترین هدف از این هجرت بستر سازی برای تحقق جامعه مهدوی در پناه سیره، - خبرگزاری فارس از قم _فاطمه قاسمی: هجرت به خودی خود سخت، جان کاه و طاقت فرساست حال اگر این درد جانکاه و طاقت فرسا با اجبار حاکمان زمان باشد سختی و تلخی آن دوچندان می شود؛ چرا که اگر این هجرت خود خواسته و بنابر خواسته شخصی نباشد و به زور حاکمان طاغوتی باشد از آن جایی که امکان به همراه بردن اعضای خانواده حتی همسر وجود ندارد درد و رنج ان دوچندان می شود؛ چرا که درد تنهایی نیز به درد غربت افزوده می شود.

به همین دلیل است که قرآن کریم هجرت به ویژه هجرتی که برای حفظ دین و ایمان و هجرتی که در راه حق باشد را یکی از بزرگترین جهادها قلمداد می کنند و اجر و ثوابی عظیم برای آن در نظر می گیرد.

در قرآن کریم خداوند قرار گرفتن در زمره صالحان در دنیا و اخرت، ذریه صالح و بهشت برین و ابدی را پاداش هجرت در راه خدا بیان می کند.

تاریخ بشر روایتگر سه هجرت مهم سرنوشت ساز ، تمدن ساز ، انسان ساز است.

هجرت حضرت رسول از مکه به مدینه، هجرت امام حسین علیه السلام از مدینه به کربلا و هجرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از مدینه به ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمت کریمانه مهم ترین رکن در سیره رضوی است

خدمت کریمانه مهم ترین رکن در سیره رضوی است