مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 17:122022-06-11اقتصادي

برداشت خوشه های طلایی گندم در جغتای آغاز شد/ افزایش2 برابری گندم


مدیر جهاد کشاورزی جغتای از آغاز برداشت خوشه های طلایی گندم از سطح 9 هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن گندم از سطح مزارع جغتای برداشت شود.

- محمدجواد ایزدیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در جغتای، با اشاره به اینکه  در سال جاری تولید گندم در این شهرستان مطلوب بوده است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مناسب پیش بینی می شود امسال بیش از 30 هزار تن گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای با اشاره به اینکه 9هزار هکتار سطح مزارع این شهرستان زیر کشت گندم آبی قرارگرفته است، افزود: متأسفانه  به دلیل کاهش نزولات جوی از سال های گذشته، امسال تنها 3 هزار هکتار زیر کشت دیم قرار گرفت که به دلیل کیفیت پایین، برای مصرف دام ها برداشت شد.

وی از آمادگی مراکز تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز گندم کاران در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: دو مرکز سازمان تعاون با عنوان شرکت انقلاب در روستای آزادوار و شرکت شهریار در شهر عبدل آباد ریواده و نیز سیلوی غزنوی با ظرفیت 36 هزار تن در شهرک صنعتی جغتای آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.

ایزدیان همچنین از آغاز فعالیت یک مرکز جدید خرید گندم در این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: به همت اهالی و شورای روستای محمدآباد اقدامات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت خوشه های طلایی گندم در جغتای آغاز شد/ افزایش2 برابری گندم

برداشت خوشه های طلایی گندم در جغتای آغاز شد/ افزایش2 برابری گندم