مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 17:172022-06-11سياسي

دبیرخانه مجمع جهانی سادات در البرز افتتاح شد


دبیرخانه مجمع جهانی سادات به مناسبت میلاد با سعادت ثامن الائمه حضرت امام رضا (ع) با حضور رییس مجمع جهانی سادات و رییس شورای اقتصادی این مجمع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، سید شهاب الدین طباطبایی، رییس مجمع جهانی سادات، عصر امروز در آیین افتتاح دبیرخانه مجمع جهانی سادات که در منطقه ویژه فرودگاه پیام برگزار شد، با بیان اینکه با تشکیل مجمع جهانی سادات حرکت مبارکی برای توجه به فضیلتی فراموش شده آغاز می شود، گفت: با توجه به حدیث ثقلین و تاکید پیامبر اسلام بر لزوم تمسک به کتاب خدا و عترت پیامبر، توجه به جایگاه سادات به عنوان نسل به جامانده از خاتم المرسلین (ص) ضروری است.

  وی با یادآوری این نکته که یکی از واجبات شرعی و فروع دین خمس است و سادات سهمی از اموال همه مسلمین دارند؛ افزود: متاسفانه جامعه متشرع ما نسبت به خمس و زکات، به ویژه خمس کاهل است و این حق الهی کمتر ادا می شود.

در اسلام انفاقات، تبرعات و اوقاف برای خدمت به سادات قرارداده شده که باید در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و غیره برلی سادات صرف شود.

این فضیلت ها در جامعه اسلامی پایه گذاری شده و ریشه دار است.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: مجمع جهانی سادات نهادی مردمی است باید بار سنگینی که در طول سال ها بر زمین مانده بر دوش بکشد و سادات را به جایگاه حقیقی و معنوی خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرخانه مجمع جهانی سادات در البرز افتتاح شد

دبیرخانه مجمع جهانی سادات در البرز افتتاح شد