مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 19:172022-06-11فرهنگي

صنایع دستی، پاره تن اصفهان است


مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: در طول تاریخ آنچه باعث ماندگاری فرهنگ ایران زمین شده هنر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان عصر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی بومی استان های اصفهان و هرمزگان، ضمن تبریک هنرهای سنتی و صنایع دستی اظهار کرد: یکی از فاخرترین هنرها فرش است که هنرمندانش با خون دل، گره بر تار و پود می زنند، 3100 سال سابقه هنرهای سنتی داریم که همزاد نیاکان ما پا به عرصه وجود گذاشته است.

  وی با اشاره با اینکه  موسیقی به اندازه 3100 سال در تمام کوی و برزن است، گفت: هنرهای سنتی هنوز حرف اول در دنیا دارد، یکی از مشکلات هنرهای سنتی این است که سلیقه جامعه هدف خود را گم کرده، دیگر کشورها در زمینه فرش وارد فضای رقابتی شدند.

فرهنگ ایران به واسطه هنر ماندگار شده است  در طول تاریخ آنچه باعث ماندگاری فرهنگ ایران زمین شده هنر است که نمی توانیم برایش محدودیت قائل شویم.

  مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: صنایع دستی اصفهان سرمایه اصفهان است و امروز میراث دار آن هستیم، همیشه یکی از دغدغه هایم این بوده که بتوانیم صنایع دستی ازبین رفته را زنده و به نسل های بعد منتقل کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی، پاره تن اصفهان است

صنایع دستی، پاره تن اصفهان است