مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 19:322022-06-11اقتصادي

بیش از یک میلیون تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه صادر شد


رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون تن خوراک آبزیان از کارخانجات گنبدکاووس به کشورهای همسایه صادر شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، نادر گوگلانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از یک هزار و 500 نوع بیماری بین دام و طیور وجود دارد که حدود 50 درصد یعنی 800 نوع بیماری بین انسان و دام مشترک است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با هدف جلوگیری از انتقال بیماری بین دام ها و یا انسان و دام بیش از یک میلیون و 518 دام علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بزرگترین میدان دام کشور در شهرستان گنبدکاووس واقع شده و به تبع با انتقال این دام ها و جابه جایی آنها امکان شیوع بیماری بین دام ها در صورت عدم کنترل و واکسیناسیون وجود خواهد داشت.

* * آغاز واکسیناسیون رایگان علیه بیماری شابلون و آبله در گنبدکاووس وی ادامه داد: به همین منظور  واکسیناسیون، ضدعفونی و سمپاشی بر علیه انواع بیماری ها در تمام دامداری های سنتی و صنعتی انجام می گیرد.

گوگلانی گفت: از ابتدای سال واکسیناسیون رایگان علیه بیماری شابلون و آبله آغاز شده و تاکنون 180 هزار دام سبک (گوسفند) علیه این دو بیماری و 7 هزار دام سنگین (گاو) علیه بیماری شابلون واکسینه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک میلیون تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه صادر شد

بیش از یک میلیون تن خوراک آبزیان به کشورهای همسایه صادر شد