مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 21:222022-06-11سياسي

210 پهنه فرونشست در کشور شناسایی شد


رییس سازمان نقشه برداری کشور از شناسایی 210 پهنه دچار فرونشست در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم از شیراز، علی جاویدانه عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به شناسایی 210 پهنه در کشور که دچار فرونشست هستند، اظهار داشت: در استان فارس نیز شهرستان های داراب، مرودشت و ارسنجان سالانه 18 سانت و اقلید سالانه 10 سانت فرونشست دارد.

وی افزود: این فرونشست ها اگر در مسیر های راه آهن و سد باشد پیامد های خطرناکی دارد و در صورت بروز حادثه خسارت های زیادی در پی دارد.

جاویدانه با بیان اینکه در حال حاضر سازمان نقشه برداری کشور در استان فارس 30 قرارداد نقشه برداری به ارزش 20 میلیارد تومان با ارگان های مختلف دارد، اظهار داشت: از 120 شهر استان فارس 33 شهر فاقد نقشه است که هزینه نقشه برداری این شهر ها کمتر از 2 میلیارد تومان است و سازمان نقشه برداری می تواند ظرف یک سال و نیم این کار را انجام دهد.

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: پیشنهاد می شود برای جلوگیری از دوباره کاری هر نقشه ای که قرار است در فارس تهیه شود ابتدا با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هماهنگ شود تا با طرح آمایش انطباق داده شود.

وی با اشاره به پیشرو بودن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در تهیه و بارگذاری داده های مکانی SDI در کشور، گفت: استان فار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

210 پهنه فرونشست در کشور شناسایی شد

210 پهنه فرونشست در کشور شناسایی شد