مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 22:122022-06-11سياسي

نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان بسیار پایین است


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه نرخ مشارکت اقتصادی گلستان نسبت به کشور بسیار پایین بوده و درآمد خانوارهای گلستانی بر این مبنا از کشور پایین تر است.

- رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: متاسفانه فرمول محاسبه اشتغال در کشور و استان بر حسب فرمول بین المللی بوده و این آمار بیشتر شامل اشتغال ناقص در گلستان است.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد باید براساس برش کشوری و استانی نحوه محاسبه بیکاری در جامعه محاسبه شده و تنها به محاسبات بین المللی اکتفا نکرد.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین اشتغال ما در فصل کشاورزی بوده و این اشتغال با توجه به اینکه فصلی است اشتغال ناقص محسوب می شود و در کاهش نرخ بیکاری تاثیر چندانی ندارد.

وی ادامه داد: اشتغال بر مبنای کشاورزی در کشور 10/7  درصد بوده در صورتی که در استان بیش از 18/6 درصد است و این نوع اشتغال جزو اشتغال ناقص محسوب می شود.

سنگدوینی گفت: شاغلان بخش صنعت و خدمات در کشور 85/5 درصد و در گلستان این آمار بسیار پایین بوده و به 77/6 درصد کاهش پیدا می کند و این نشان دهنده این است که گلستان در حوزه صنعت و خدمات نسبت به کشور بسیار عقب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان بسیار پایین است

نرخ مشارکت اقتصادی در گلستان بسیار پایین است