مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 10:222022-06-12اجتماعي

وقفی برای زیارت نیابتی امام رضا(ع)


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود دو موقوفه در ارتباط با ائمه معصومین (ع) خبر داد و گفت: یکی از موقوفات مربوط به اعزام زائرین به حرم امام رضا (ع) است.

- حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان 2 مورد وقف در رابطه با زیارت ائمه اطهار وجود دارد.

وی تصریح کرد: مورد اول موقوفه ای  به نام سید رضی (ع) در شهرستان ایجرود است که واقف که یکی از معتمدین و ملاکین دوره قاجار است.

کرمی افزود: این موقوفه در روستای قزلجه این شهرستان در اوایل سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به  تاریخ 27ربیع الثانی سال 1269 هجری قمری برابر با 1231 هجری شمسی با تنظیم وقف نامه و استشهاد وقف تا ظهور حضرت امام زمان حبس(وقف موقت) کرده است.

وی گفت: درآمد آنهم در چند نیت متفاوت از جمله ادای وصیت های خود، وقف و احسان به اولاد، تعزیه داری حضرت امام حسین (ع)، خرید کتب علمیه و در نهایت اعزام نایب الزیاره از طرف واقف به زیارت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) تعیین کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود، حسب درآمد سالانه این موقوفه که از محل اجاره زمین های کشاورزی این روستا توسط خود اه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقفی برای زیارت نیابتی امام رضا(ع)

وقفی برای زیارت نیابتی امام رضا(ع)