مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-12اقتصادي

توجیه اقتصادی پسته و گسترش کشت آن در لرستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه بیش از 170 هکتار باغ پسته در استان وجود دارد که 70هکتار آن بارور است، گفت: اگر به طور متوسط از هر هکتار 500کیلو پسته برداشت شود با توجه به قیمت آن در بازار توجیه اقتصادی زیادی دارد.

- محمد حسن کیانی فر امروز در گفت وگوبا خبرنگار فارس با بیان این مطلب که لرستان با بیش از 44 هزار هکتار باغ بارور و تولید بیش از 300 هزار تن انواع محصولات باغی از جایگاه مناسبی برخوردار است، عنوان کرد: پسته یکی از گونه های باغی است که بومی کشور ایران است و در چند سال اخیر کشت این گونه به کل کشور از جمله استان ما تعمیم داده شده است.

وی افزود : با توجه به مقاومت خوب پسته به کم آبی و نیاز آبی کم همچنین اقتصادی بودن و سازگار بودن آن با شرایط خاک از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نیاز آبی پسته با افزایش سن کاهش پیدا می کند و هنگام باروری نیاز آبی آن به یک ماه می رسد، این موضوع با توجه به خشکسالی و کم آبی که با آن مواجه هستیم مهم است.

کیانی فر با اشاره به اینکه پسته در شهرستان های رومشکان، پل دختر،خرم آباد، کوهدشت، بروجرد و دورود کشت می شود، گفت: هم اکنون بیش از 170 هکتار باغ پسته در استان وجود دارد که 70هکتار آن بارور است، اگر به طور متوسط از هر هکتار 500کیلو پسته برداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجیه اقتصادی پسته و گسترش کشت آن در لرستان

توجیه اقتصادی پسته و گسترش کشت آن در لرستان