مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-12سياسي

وقفی برای زیارت نیابتی امام رضا(ع)


حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان 2 مورد وقف در رابطه با زیارت ائمه اطهار وجود دارد.

وی تصریح کرد: مورد اول موقوفه ای  به نام سید رضی (ع) در شهرستان ایجرود است که واقف که یکی از معتمدین و ملاکین دوره قاجار است.

کرمی افزود: این موقوفه در روستای قزلجه این شهرستان در اوایل سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به  تاریخ 27ربیع الثانی سال 1269 هجری قمری برابر با 1231 هجری شمسی با تنظیم وقف نامه و استشهاد وقف تا ظهور حضرت امام زمان حبس(وقف موقت) کرده است.

وی گفت: درآمد آنهم در چند نیت متفاوت از جمله ادای وصیت های خود، وقف و احسان به اولاد، تعزیه داری حضرت امام حسین (ع)، خرید کتب علمیه و در نهایت اعزام نایب الزیاره از طرف واقف به زیارت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) تعیین کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود، حسب درآمد سالانه این موقوفه که از محل اجاره زمین های کشاورزی این روستا توسط خود اهالی روستا است هر سال  یک یا دو نفر از خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه یا افراد واجد شرایط را در راستای عمل به نیت واقف نیک اندیش به زیارت حضرت امام رضا (ع) اعزام م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقفی برای زیارت نیابتی امام رضا(ع)

وقفی برای زیارت نیابتی امام رضا(ع)