مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 12:372022-06-12سياسي

رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لتونی؛ توسعه تجارت محور گفت وگو


در رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لتونی طیف گسترده ای از موضوعات از جمله راه های گسترش همکاری های دوجانبه، بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رایزنی سیاسی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لتونی برگزار شد.

طی این رایزنی سیاسی طیف گسترده همکاری دو کشور و همچنین امنیت منطقه ای و بین المللی بررسی شد.

دو طرف در یک فضای دوستانه و سازنده توسعه بیشتر همکاری بین قزاقستان و لتونی در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه را بررسی و در مورد مسائل مهم سیاست بین المللی تبادل نظر کردند.

معاونان نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لتونی با تاکید بر اهمیت تقویت و گسترش روابط اقتصادی به وجود پتانسیل و مزیت های رقابتی قابل توجهی برای افزایش تجارت متقابل، حمل و نقل و ترانزیت کالا اشاره کردند.

در این راستا، سران هیات های دو کشور خواستار ایجاد و تشدید روابط در  چارچوب کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی دوجانبه، کار گروه حمل و نقل و همچنین انجمن های صنعتی و محافل تجاری شدند.

طی این مذاکرات همکاری دو کشور در عرصه بین الملل، به ویژه در زمینه موضوعات مربوط به حمایت از ابتکارات خارجی دو کشور، قبل از همه در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و سایر سازمان های معتبر، مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لتونی؛ توسعه تجارت محور گفت وگو

رایزنی نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و لتونی؛ توسعه تجارت محور گفت وگو