مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 13:572022-06-12بين الملل

سند همکاری 20 ساله با ونزوئلا از چه جهاتی دارای اهمیت است؟


سفیر سابق ایران در کشورهای آمریکای لاتین اظهار کرد: به نظر می رسد دولت سیزدهم به دنبال تقویت روابط با آمریکای لاتین است که البته جا دارد زیرساخت های مورد نیاز آن نیز ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، نیکولاس مادورو -رییس جمهور ونزوئلا- روز جمعه 20 خرداد در راس هیئتی بلند پایه و به منظور امضای چند سند مهم همکاری وارد تهران شد.

در این سفر دو روزه، سند همکاری 20 ساله به امضای دو طرف رسید.

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران حوزه آمریکای لاتین، علیرغم ظرفیت های بسیار بالا و اشتراکات این منطقه با جمهوری اسلامی ایران، روابط فی ما بین در دولت های مختلف با فراز و نشیب هایی همراه بوده است.

اما ونزوئلا همواره جزء کشورهایی بوده که روابط خوبی با ایران داشته و ایران نیز در سخت ترین شرایط تحریم روابط خود را با این کشور حفظ کرده و برای حل مشکلات دولت این کشور را مورد حمایت قرار داده است.

در همین رابطه ایسکانیوز به بهانه سفر رییس جمهور ونزوئلا به تهران و به منظور بررسی بیشتر ظرفیت ها و ابعاد سند همکاری 20 ساله بین دو کشور و به طور کلی بررسی ظرفیت های همکاری با آمریکای لاتین، مصاحبه ای با سیدرضا طباطبایی شفیعی -دیپلمات و سفیر سابق ایران در کشورهای آمریکای لاتین- انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند همکاری 20 ساله با ونزوئلا از چه جهاتی دارای اهمیت است؟

سند همکاری 20 ساله با ونزوئلا از چه جهاتی دارای اهمیت است؟