بررسی مفهوم «انسان اقتصادی» به عنوان مبنای انسان شناختی مکتب تربیتی نولیبرالیسم (بخش نخست)اصلاحات بازارمحور نولیبرالیسم در سالهای اخیر به عنوان بخشی از ضرورت عصر حاضر رسوخ کرده و سبب فهم نوین از ماهیت و وجود اجتماعی انسان شده است و این فهم نوین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، این مقاله در هفت بخش تنظیم شده است. متنی که می خوانید بخش اول مقاله حمداله محمدی و دیگران با عنوان تعلیم و تربیت و کارآفرین رقابتی: تاملی بر تحول مفهوم انسان اقتصادی از مکتب تربیتی لیبرالیسم کلاسیک تا نولیبرالیسم است که مفهوم انسان اقتصادی را به عنوان مبنای انسان شناختی مکتب تربیتی نولیبرالیسم، مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد: اصلاحات بازارمحور نولیبرالیسم در سالهای اخیر در بسیاری از کشورهای جهان؛ از جمله در کشور ما به عنوان بخشی از ضرورت عصر حاضر چنان در سطح نظر و عمل رسوخ کرده که برخی اوقات فضای نقد و دگراندیشی را محدود کرده است(Mirzamohammadi & Mohammadi, 2017). برخی معتقدند اصلاحات بازارمحور بیش تر از اینکه شامل بعد تجربی باشد، سیاسی، ایدئولوژیک و اخلاقی است(Barnett, 2011؛ Broucker, et al. 2015 Ball 2003; Furedi 2011; Strathern 2000 ;). جیسون رید معتقد است نولیبرالیسم بیشتر از اینکه یک نظریه سیاسی باشد، فهمی نوین از ماهیت و وجود اجتماعی انسان است. این فهم نوین باعث ایجاد تحول در مفهوم انسان اقتصادی می شود(Read, 2009). برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |