مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 18:222022-06-12پزشكي

تولید محلول ضد سرفه برای عفونت گلویی توسط جوان اردبیلی


خبرگزاری فارس- اردبیلمریم محرمی: در ایران 8 هزار گونه گیاهی وجود دارد که 2 هزار و 300 نوع آن جزو گیاهان دارویی هستند که می توان از این مقدار از طریق روش های مدرن و مکانیزه برای استحصال ماده موثره در گیاهان دارویی استفاده شود.

این گیاهان پس از چیده شدن، خشکانده و بدون ایجاد تغییری، در مغازه ها و عطاری ها به فروش می رسند، که خواص درمانی آن ها عمدتاً بی ضرر یا کم ضرر است.

اما تفاوت شان با داروهای گیاهی تبدیل گیاهان به دارو در کارخانه های فرآوری و داروسازی است، که گیاهان طی فرآیندی خاص و استریل به داروی گیاهی تبدیل می شوند.

در طول سال های اخیر، جوان های خلاق و خوش فکر زیادی پای کار آمدند، یکی از این جوانان حجت اقبال مدیر عامل شرکت دانش بنیان پژوهشگران داروی سبز است که موفق شد محلول غرغره گلو را تولید کند.

این محلول برای تمام اقشار جامعه مبتلا به عفونت ناحیه گلو و دهان و سرفه می تواند مفید و موثر باشد.

برای آشنایی بیشتر با تولیدات همچنین  محلول غرغره گلو به سراغ آقای اقبال رفتیم، جوانی که اهل شهرستان مشگین شهر است و در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می کند.

    فارس: درمورد خودتان بگویید؟  اقبال: دوران دبیرستان رشته علوم تجربی را انتخاب کردم و در دانشگاه مقطع کارشناسی به تحصیل در رشته تولید و فرآوری گیاهان دارویی و معطر پرداختم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید محلول ضد سرفه برای عفونت گلویی توسط جوان اردبیلی

تولید محلول ضد سرفه برای عفونت گلویی توسط جوان اردبیلی