مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 08:222022-06-13ورزشي

جلوه با شکوه اَبَرماه توت فرنگی را در آسمان شامگاهی فردا (سه شنبه) ببینید (+عکس)


بومیان امریکا با توجه به فصل برداشت توت فرنگی، به اَبَرماه پیش رو، اَبَرماه توت فرنگی می گفتند و این در شرایطی است که در رنگ و یا شکل ماه این نامگذاری هیچ تاثیری ندارد.

- جلوه با شکوه اَبَرماه توت فرنگی را در آسمان شامگاهی فردا (سه شنبه) ببینید (+عکس) بومیان امریکا با توجه به فصل برداشت توت فرنگی، به اَبَرماه پیش رو، اَبَرماه توت فرنگی می گفتند و این در شرایطی است که در رنگ و یا شکل ماه این نامگذاری هیچ تاثیری ندارد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از مشاهده ابر ماه در عصر روز سه شنبه، 24 خرداد ماه خبر داد.

مهندس مسعود عتیقی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در ساعت 16 و 22 دقیقه عصر روز سه شنبه 24 خرداد، ماه به وضعیت ماه کامل (بدر) می رسد.

مقایسه اندازه اَبَرماه ( ماه کامل در کمترین فاصله با زمین) با ماه کامل در بیشترین فاصله با زمین وی افزود: با توجه به این که در ساعت 3 و 51 بامداد چهارشنبه 25 خرداد، کره ماه با حرکت در مدار بیضی به گرد زمین، در کمترین فاصله با ما و در 434,357 کیلومتری زمین است، با پدیده اَبَرماه (Supermoon) مواجه هستیم.

نمایی از مدار بیضی ماه و اوج و حضیض زمینی آن عتیقی، خاطر نشان کرد: بدیهی است، هنگامی که ماه در شرایط ماه کامل بوده و در کمترین فاصله با زمین باشد، بین 6 تا 14 درصد بزرگ تر و 16 تا 30 درصد درخشان تر از دیگر ماه های کامل س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه با شکوه اَبَرماه توت فرنگی را در آسمان شامگاهی فردا (سه شنبه) ببینید (+عکس)

جلوه با شکوه اَبَرماه توت فرنگی را در آسمان شامگاهی فردا (سه شنبه) ببینید (+عکس)