مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 09:472022-06-13دانش

ثبت «شهر ملی زیورآلات سنتی ترکمن» در یکی از شهرهای گلستان


رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: قرار است یکی از شهرهای گلستان به عنوان «شهر ملی زیورآلات سنتی ترکمن» ثبت ملی شود و تلاش داریم نام گنبدکاووس را به عنوان این شهر ثبت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مریم آق اتابای در نخستین همایش تخصصی زیورآلات گلستان به یاد پیشکسوت این رشته مرحوم غلام آق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار کرد: بعد از ثبت شهر ملی فرش ترکمن تلاش داریم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یکی از شهرهای گلستان را به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی ترکمن ثبت کنیم و با توجه به وجود هنرمندان متعدد و با تجربه این رشته در گنبدکاووس امید داریم نام شهر گنبدکاووس به ثبت ملی برسد.

وی تصریح کرد: تعداد 32 هنرمند زیورآلات سنتی ترکمن در شهرستان گنبدکاووس محصولات خود را تولید کرده و در سراسر کشور و کشورهای همسایه به فروش می رسانند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امروز نخستین همایش تخصصی زیورآلات سنتی ترکمن در گلستان به میزبانی گنبدکاووس در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و در این همایش نام مرحوم غلام آق به عنوان پیشکسوت این رشته هنری گرامی داشته شد و از خانواده این مرحوم تجلیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت «شهر ملی زیورآلات سنتی ترکمن» در یکی از شهرهای گلستان

ثبت «شهر ملی زیورآلات سنتی ترکمن» در یکی از شهرهای گلستان