مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 11:222022-06-13اقتصادي

محدودیت های انرژی برای صنایع فولادی اعمال نمی شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، یکی از مشکلاتی که صنایع فولادی کشور در فصول گرم و سرد سال با آن مواجه هستند قطعی گاز و برق است که همین امر موجب کاهش در ظرفیت تولیدی این صنایع شده و مشکلات عدیده ای برای آن ها و همچنین مشتریانشان به وجود می آورد.

طبق آخرین اطلاعات، شرکت توانیر و شرکت توزیع برق منطقه ای اول خرداد به تولیدکنندگان صنایع فولادی و فولادسازان اعلام کرد محدودیت های انرژی و سهیمه بندی برق تابستان امسال اعمال خواهد شد؛ بر اساس ابلاغ شرکت توانیر از 15 خرداد محدودیت های مصرف برق و انرژی برای واحدهای تولیدکننده محصولات فولادی و فولادسازان آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس این ابلاغ فولادسازان و شرکت های تولیدکننده از نیمه خرداد به بعد به مدت 2 هفته تعطیل خواهند شد و پس از آن به مدت 2 هفته با 50 درصد ظرفیت مصرفی برق خواهند داشت؛ از آنجا که مصرف برق تجهیزات، دستگاه ها و ماشین آلات صنایع فولادی بیش از 50 درصد است ، ممکن است فولادسازان نتوانند هیچگونه تولیدی داشته باشند و این شرط منجر به توقف تولید و فعالیت های تولیدی شود.

با توجه به این شرایط و مشکلات پیش رو، به سراغ 2 تن از اعضای کمیسیون های انرژی و صنایع و معادن رفتیم تا راهکارهای حل این مشکل و آخرین تصمیمات اتخاذ شده را جویا شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت های انرژی برای صنایع فولادی اعمال نمی شود

محدودیت های انرژی برای صنایع فولادی اعمال نمی شود