مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 12:172022-06-13سياسي

چرا همیشه احساس خستگی می کنیم؟


ما معمولاً خستگی خود را به گردن زندگی شلوغ و پرکار می اندازیم، در بیشتر موارد حق با ماست، اما اگر همیشه خسته هستید بدون اینکه دلیل آن را بدانید، نباید این مسئله را پشت گوش بیندازید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهروز ادهمی با اشاره به این که اگر همیشه خسته هستید بدون اینکه دلیل آن را بدانید، نباید این مسئله را پشت گوش بیندازید، اظهار کرد: بهتر است طی یک دوره دو تا سه هفته ای سبک زندگی خود را تغییر دهید، سعی کنید بیشتر بخوابید، برنامه های تان را سبک کرده، غذاهای سالم بخورید، مولتی ویتامین مصرف کنید و مصرف کافیین را کاهش دهید.

وی عنوان کرد: موارد مختلفی باعث بروز خستگی در افراد می شود که ازجمله مهم ترین آن ها می توان به کم خونی، بیماری تیرویید، دیابت، افسردگی، رماتیسم فصلی، خستگی مزمن و آپنه خواب اشاره کرد.

ادهمی با اشاره به این که خستگی ناشی ازکم خونی به دلیل کمبود گلبول های قرمز رخ می دهد، عنوان کرد: گلبول های قرمز اکسیژن را از ریه ها به سلول ها و قسمت های مختلف بدن می رسانند.

این روانشناس بیان کرد: کم خونی ممکن است با احساس ضعف و تنگی نفس همراه باشد، کم خونی به دلایل گوناگونی ازجمله کمبود آهن و ویتامین از دست دادن خون، خون ریزی داخلی، یا بیماری های مزمنی مانند روماتیسم مفصلی، سرطان و از کار افتادن کلیه رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا همیشه احساس خستگی می کنیم؟

چرا همیشه احساس خستگی می کنیم؟