مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 13:172022-06-13اقتصادي

69 میلیارد تومان اعتبار به قنوات خراسان جنوبی تخصیص یافت


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مصوب شده برای بازسازی و مرمت قنوات از سال گذشته 69 میلیارد تومان بوده که در حال اجرا است.

- مهدی جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طبق آمار آب منطقه ای 6 هزار و 983 رشته قنات در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان کاهش یا افزایش آبدهی قنوات به عوامل متعددی بستگی دارد، تصریح کرد: این عوامل شامل بارندگی ها، مرمت و بازسازی، نوسازی قنوات، حوادث مترقبه و غیرمترقبه در طول سال و البته خشکسالی می توان اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 30 درصد قنوات استان در حدود 10 تا 70 درصد به طور میانگین کاهش آبدهی داشته است، یادآور شد: با عملیات احیا، مرمت و بازسازی این میزان کسری قابل جبران است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین قنات در بیرجند وجود دارد، ادامه داد: این قنوات حدود یک هزار و 875 رشته است و قنوات شاخص 270 رشته است که در سراسر استان پراکنده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون هیچ اعتباری برای مرمت و بازسازی قنوات مصوب و تخصیص نشده است، اضافه کرد: در سال گذشته که سال مالی آن هنوز به پایان نرسیده برای 290 رشته قنات از محل اعتبارات استانی، ملی، مشارکت های مردمی و مؤسسات خیریه اعتبار مصوب شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

69 میلیارد تومان اعتبار به قنوات خراسان جنوبی تخصیص یافت

69 میلیارد تومان اعتبار به قنوات خراسان جنوبی تخصیص یافت