مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 16:122022-06-13پزشكي

60 هزار تبعه خارجی در مشهد علیه سُرخک واکسینه شدند


حدود 217 هزار نفر از جمعیت اتباع خارجی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سامانه سینا ثبت نام شده اند واجد شرایط دریافت واکسن سرخک هستند که از این تعداد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر سید جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: تاکنون در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد پنج نفر مبتلا به بیماری سرخک شناسایی شده اند که از این تعداد چهار نفر غیر ایرانی و یک نفر ایرانی بودند که او هم در ارتباط با اتباع خارجی بوده است که خوشبختانه همه آنها درمان شده اند.

وی با اشاره به این که کشورهای همسایه ایران وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش واکسیناسیون سرخک ندارند ادامه داد: از این رو برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران، به اتباع تازه وارد بین سنین 9 ماه تا 40 سالگی که از سمت شرق وارد کشور می شوند در مرز دوغارون واکسن سرخک تزریق می شود همچنین به این اتباع در صورت نداشتن کارت واکسن کرونا، این واکسن نیز تزریق می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی بین سنین 9 ماه تا 30 سال ساکن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه نیز در حال انجام است.

حسینی در خصوص واکسیناسیون سرخک کودکان کمتر از پنج سال ایرانی هم اظهار کرد: از 33 هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 هزار تبعه خارجی در مشهد علیه سُرخک واکسینه شدند

60 هزار تبعه خارجی در مشهد علیه سُرخک واکسینه شدند