مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 18:422022-06-13اقتصادي

هنرستان های تخصصی در هرمزگان یا آموزش فنی و حرفه ای دیپلمه ها؟/ کدام راه بهتر است؟


یکی از مواردی که توسط مدیران واحدهای صنعتی استان به طور مکرر عنوان می شود عدم تناسب بین مهارت نیروی بومی با فرصت های شغلی جدید است.

برای برون رفت از این مسأله چه باید کرد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامرضا نظرنژاد از فرهنگیان با سابقه هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان نقدی بر  راه اندازی هنرستان های تخصصی در هرمزگان آورده است: بازار کار یکی از مهم ترین سرمایه های اقتصادی هر کشوری است که به لحاظ سر و کار داشتن مستقیم با انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نقش و تاثیر آموزش و پرورش در رشد اقتصادی کشورها با ایجاد شرایط و زیرساخت های آموزشی و تربیت نیروی انسانی کارآمد بر کسی پوشیده نیست.

پیشینه ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای در کشور به سال 1300 یعنی یک قرن پیش بر میگردد که اولین هنرستان در شهر اصفهان به طور مشترک توسط مدیران ایرانی و خارجی دایر شد.

در سال 1320 با خروج متفقین از ایران مدیریت این هنرستانها تماما ایرانی شد.

در آن سالها به دلیل فقدان زیر ساخت های آموزش عالی در کشور، ایجاد این واحدهای آموزشی جهت تربیت نیروی انسانی کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار بود.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه آموزش و سواد آموزی، انقلابی در کشور شکل گرفت و به تناسب آن، رشد فزاینده واحدهای آموزشی هم در مقاطع تحصیلی و هم آموزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرستان های تخصصی در هرمزگان یا آموزش فنی و حرفه ای دیپلمه ها؟/ کدام راه بهتر است؟

هنرستان های تخصصی در هرمزگان یا آموزش فنی و حرفه ای دیپلمه ها؟/ کدام راه بهتر است؟