مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 08:172022-06-14اقتصادي

زندگی در خانه های اشتراکی؛ پناهگاه جدید مستاجرها


بر خلاف روال سال های گذشته که چنین انتخابی فقط در مورد خانه های دانشجویی یا پانسیون های شغلی صورت می گرفت، اکنون شهروندانی دست به این انتخاب می زنند که سال هاست به صورت انفرادی در خانه های واقع در مناطق متوسط و حتی متوسط به بالای تهران سکونت داشته اند؛ - اما امسال دیگر از عهده پرداخت هزینه های سنگین اجاره خانه در محله های مطلوب خود بر نمی آیند.

تب بالای اجاره بها در پایتخت، بعداز آنکه گروهی از مستاجرها را روانه کلان شهر همسایه کرد- مهاجرت اجباری اجاره نشین ها در اوایل امسال به کرج- اکنون واکنش دوم در بازار اجاره را موجب شده است.

مستاجرها برای پوشش هزینه1401 اجاره نشینی در تهران، گزینه اجاره نشینی مشارکتی را در قالب زندگی در آپارتمان های اشتراکی در دستور کار قرار داده اند.

دنیای اقتصاد نوشت: تورم اجاره طبق آخرین آمار رسمی مربوط به میانه بهار امسال، بعداز بازگشت خفیف از قله تاریخی - حدود 52درصد در اواسط زمستان پارسال- در حال حاضر روی سطح 46درصد ایستاده به این معنا که روند کاهش دما در این بازار متوقف شده است.

با این حال، میزان تورم اجاره به مراتب بالاتر از تورم عمومی و تورم مسکن است و این نامعادله نادر در بازار مسکن باعث شده است هزینه اجاره نشینی از استطاعت اکثریت مستاجرها فراتر رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی در خانه های اشتراکی؛ پناهگاه جدید مستاجرها

زندگی در خانه های اشتراکی؛ پناهگاه جدید مستاجرها