مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 09:372022-06-14اقتصادي

کشت گل محمدی، راه حل مشکل خشکسالی کرمانشاه


رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: گل محمدی با نیاز آبی خیلی پایین، قابلیت کشت در تمام نواحی استان حتی در زمین های سنگلاخی و کوهپایه ای را دارد.

- افشین شورچه رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: حدود 700 هزار هکتار از 900 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمانشاه به کشت دیم اختصاص دارد.

وی با توجه به کاهش بارندگی ها، کشت گل محمدی را به دیم کاران استان توصیه کرد و گفت: این محصول علاوه بر سودآوری با به کارگیری صنایع تبدیلی اشتغال آفرین نیز است.

رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: گل محمدی در مقابل کم آبی و خشکی مقاوم است و با نیاز آبی خیلی پایین، قابلیت کشت در تمام نواحی استان حتی در زمین های سنگلاخی و کوهپایه ای را دارد و همچنین تحمل شدت سرمای زیر 20 درجه سانتیگراد و گرمای بیش از 45 درجه سانتیگراد را دارد.

وی یادآور شد: گل محمدی قابلیت کشت به صورت دیم در نواحی که میانگین بارندگی آن بالای 205 میلی متر را، دارد و  علاوه بر آن تحمل به شوری خاک هم دارد.

شورچه گفت: در اراضی کشاورزی دیم حدود 2 تُن در هکتار محصول تولید می کند و در عین حال با پاجوش های که ایجاد می کند امکان فروش پایه ها را نیز فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گل محمدی، راه حل مشکل خشکسالی کرمانشاه

کشت گل محمدی، راه حل مشکل خشکسالی کرمانشاه