مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 13:072022-06-14اقتصادي

نگرانی شهروندان مصری از بازگشت روغن سوخته خوراکی به چرخه مصرف انسانی


افزایش بی سابقه قیمت روغن های خوراکی در مصر و کشف مواردی از ارائه روغن های تقلبی و بازیافت شده از روغن های سوخته خوراکی به رستوران ها ، شهروندان مصری را نگران کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید ، قیمت روغن سرخ کردنی خوراکی در مصر طی چند ماه گذشته افزایش یافته و به هر کیلو 15 پوند (در حدود  یک دلار آمریکا) رسیده است.

بر اساس این گزارش، علامت سوال های زیادی وجود دارد در مورد اینکه چه کسانی روغن های اضافی حاصل از پخت و پز دستفروشان در سطح خیابان های شهرها و روستاهای مصر را جمع آوری و واقعا با آنها چه می کنند؛ چرا که به دنبال افزایش بیش از 100 درصدی قیمت جهانی روغن امروز خیلی ها بیم آن را دارند که این روغن ها بازیافت و دوباره برای رستوران ها فرستاده شود.

عماد شاهین کارشناس صنعت روغن های خوراکی در مصر توضیح می دهد که روغن های مستعمل در این کشور برای اهداف مختلفی بازیافت می شوند که از جمله آن استفاده از این روغن های سوخته به عنوان سوخت زیستی یا برای ورود آنها به صنعت صابون سازی یا با هدف تصفیه مجدد آنها به روش های ابتدایی و بازگرداندن مجدد آنها به بازار است.

وی افزود: فرآیند تصفیه مجدد روغن مصرف شده طبق مشخصات استاندارد پیچیده و پرهزینه است، زیرا علاوه بر این نیاز به افزودن مواد شیمیایی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی شهروندان مصری از بازگشت روغن سوخته خوراکی به چرخه مصرف انسانی

نگرانی شهروندان مصری از بازگشت روغن سوخته خوراکی به چرخه مصرف انسانی