مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 22:022022-06-14اقتصادي

کاهش 89 درصدی حریق اراضی و مراتع خراسان رضوی طی سال گذشته


فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: سال گذشته مورد حریق در 44 هکتار از اراضی این استان به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر 89 درصد کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، احمد روحی امروز در حاشیه مانور اطفای حریق مراتع با حضور 7 شهر خراسان رضوی در منطقه زوباران اظهار کرد: برگزاری مانورهای اطفای حریق همه ساله در دستور کار بوده است تا علاوه بر هماهنگی بین دستگاهی بتوان تجهیزات و وسایل اطفای حریق در مراتع را آزمایش و از سلامت و سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کرد.

وی بابیان اینکه میزان اراضی استان خراسان رضوی 11 میلیون و 800 هکتار است که 8 میلیون و 200 هکتار از آن به اراضی ملی تعلق دارد، افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی وظیفه حراست و نگهداری از این اراضی را بر عهده دارد تا از تخریب و تصرفات غیرمجاز آن جلوگیری کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که 2 هزار هکتار از اراضی این استان در 161 مورد طی سال 99 دچار حریق شده است، گفت: سال گذشته این میزان از حریق و آتش سوزی به 18 فقره در 44 هکتار کاهش 89 درصدی داشته است که نشان از آن مؤثر بودن دوره های آموزشی ویژه گروه های مختلف همیاران مردمی، دامداران، بخشداران و غیره دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 89 درصدی حریق اراضی و مراتع خراسان رضوی طی سال گذشته

کاهش 89 درصدی حریق اراضی و مراتع خراسان رضوی طی سال گذشته