مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 23:272022-06-14بين الملل

طی 24 ساعت؛ ائتلاف سعودی 132 بار آتش بس یمن را نقض کرد


یک منبع نظامی یمنی گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته 132 بار آتش بس انسانی و نظامی یمن را نقض کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی یمنی با اشاره به نقض آتش بس انسانی و نظامی در این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی، گفت که این ائتلاف طی 24 ساعت گذشته 132 بار آتش بس را نقض کرد.

به گفته این منبع، 40 مورد پرواز پهپادهای شناسایی و جاسوسی ائتلاف سعودی در استان های مختلف و جبهه های مرزی به ثبت رسیده است.

بنابر گزارش وبگاه المسیره ، مزدوران متجاوز سعودی همچنین 19 بار منازل شهروندان و پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب، صعده، حجه، جیزان و عسیر را هدف حمله توپخانه ای قرار دادند.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین 67 بار منازل شهروندان، پایگاه های ارتش و کمیته های مردمی در استان های مختلف و جبهه های مردمی را هدف تیراندازی قرار دادند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رییس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی 24 ساعت؛ ائتلاف سعودی 132 بار آتش بس یمن را نقض کرد

طی 24 ساعت؛ ائتلاف سعودی 132 بار آتش بس یمن را نقض کرد