مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 08:122022-06-15اقتصادي

دیدار وزرای اقتصاد قرقیزستان و پاکستان؛ همکاری های تجاری محور مذاکرات


در حاشیه اجلاس سازمان تجارت جهانی در «ژنو» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان با وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و بر افزایش همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در حاشیه اجلاس سازمان تجارت جهانی در ژنو  دانیار امانگلدیف وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان با سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار در مورد موضوعات مهم در چارچوب همکاری های چندجانبه و دوجانبه تبادل نظر شد و طرفین با وجود پتانسیل و اراده سیاسی هر دو کشور به سطح پایین روابط تجاری و اقتصادی بین کشورها اشاره کردند.

وزرای دو کشور تاکید کردند: وظیفه مستقیم آنها است که سطح همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف را با توانایی ها و پتانسیل موجود ارتقا دهند.

وزیر بازرگانی پاکستان به امکان استفاده  قرقیزستان از بنادر ترانزیتی پاکستان برای ورود به بازارهای جهانی اشاره کرد.

وی در این رابطه پیشنهاد امضای قرارداد ترانزیت دوجانبه با جمهوری قرقیزستان برای خروج کالا از طریق بنادر پاکستان و خروج کالاهای پاکستانی از خاک قرقیزستان به کشورهای اوراسیا را مطرح کرد.

امانگلدیف نیز به نوبه خود از ادامه کار در اجرای پروژه ساخت شبکه راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان خبر داد و عنوان کرد: هر چه بازار بزرگت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزرای اقتصاد قرقیزستان و پاکستان؛ همکاری های تجاری محور مذاکرات

دیدار وزرای اقتصاد قرقیزستان و پاکستان؛ همکاری های تجاری محور مذاکرات