مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 08:522022-06-15دانش

الگوی جریان گرداب های سطحی بررسی شد / جلوگیری از عدم خسارات به نیروگاه ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مریم آذرپیرا دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر محقق طرح تأثیر پارامتر های هندسی و هیدرولیکی بر دینامیک جریان در گرداب های سطحی بر روی آبگیر های قائم گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با مطالعه جریان گرداب های سطحی درک روشن تری از مکانیزم شکل گیری گرداب و روش های کنترل آن ارائه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مریم آذرپیرا دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر محقق طرح تأثیر پارامتر های هندسی و هیدرولیکی بر دینامیک جریان در گرداب های سطحی بر روی آبگیر های قائم گفت: شکل گیری جریان های گردابی بر روی آّبگیر نیروگاه ها آسیب های فراوانی به سازه های نیروگاهی وارد می کند.

این محقق عنوان کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد این پدیده و مصون ماندن از اثرات مخرب آن، عمق آب بر روی آبگیر همواره نباید از حد مشخصی کمتر شود.

در شرایطی که حجم آب در مخزن کم باشد احتمال شکل گیری جریان گرداب مانع بزرگی در بهره مندی از آب مخازن سد در تولید برق است و از طرفی مکانیزم شکل گیری پدیده گرداب به درستی روشن نشده است؛ گرداب در ابگیری با پمپ ها و در بسیاری از جریان در سیالات مثل گردباد ها نیز بوجود می آید و در حقیقت این پدیده چالش بزرگی برای پژوهشگران در زمینه مکانیک سیالات محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی جریان گرداب های سطحی بررسی شد / جلوگیری از عدم خسارات به نیروگاه ها

الگوی جریان گرداب های سطحی بررسی شد / جلوگیری از عدم خسارات به نیروگاه ها