مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 09:522022-06-15اقتصادي

توقف محموله قاچاق 385هزار کیلویی مشتقات نفتی در ساوه


فرامرز امیدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساوه گفت:  طی روزهای گذشته تعداد 16 دستگاه کامیون حامل مقدار بیش از 385 هزار  کیلوگرم اسلاک واکس و فوتس اویل از انواع فرآورده ها و مشتقات نفتی که توسط شرکتی طی دو فقره اظهارنامه صادراتی ، پارافین جامد اظهار شده بودند با تجربه و تیز بینی کارشناسان گمرک مورد ظن قاچاق قرار گرفته و نمونه هایی بصورت محرمانه به آزمایشگاه استاندارد فرستاده شد.

وی افزود:  پس از ارجاع نمونه های اخذ شده به آزمایشگاه و طبق نظریه آزمایشگاه مذکور کالای اظهاری فوتس اویل و اسلاک واکس بوده که صادرات آن مشمول دستورالعمل اصلاحی صادرات مشتقات نفتی می باشد و با کالای اظهاری و شرایط صدور آن مغایر بودند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: این میزان مشتقات نفتی با عنایت به قانون امور گمرکی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول مقررات قاچاق تلقی گردیده و ضمن تنظیم صورتجلسه قاچاق، کامیون ها داخل گمرک توقیف و پرونده ای به ارزش بیش از 73 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده جهت سیر مراحل قانونی و قضایی ارجاع گردید.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه در پایان با بیان اینکه این گمرک نظارت دقیقی بر فرآیند واردات و صادرات کالاها دارد گفت: هرگونه تخطی از دستورالعمل های مصوب با دقت رصد می شود و متخلفان به دستگاه قضایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف محموله قاچاق 385هزار کیلویی مشتقات نفتی در ساوه

توقف محموله قاچاق 385هزار کیلویی مشتقات نفتی در ساوه