مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 10:372022-06-15اقتصادي

الگوی کشت سازگار با کم آبی در اولویت جهاد کشاورزی قزوین است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جهاد کشاورزی قزوین به دلیل خشکسالی و کم آبی موجود در کشور استفاده از الگوی کشت سازگار با کم آبی را در دستور کار قرار داده است.

- رضا افلاطونی صبح امروز در نشست هم اندیشی بهره وری آب با رویکردهای دانش بنیان و اشتغال آفرین که با حضور اساتید دانشگاهی در حوزه آب در سالن اجتماعات این اداره برگزار شده بود، افزود: حرکت به سمت کشاورزی حفاظتی، کشت دیم با کم خاک ورزی و بی خاک ورزی،استفاده از گیاهان کم آب بر، کشت نشایی و توسعه سامانه های نوین آبیاری از مهم ترین مواردی است که باید در اولویت باشد.

وی اضافه کرد: متاسفانه کشت گلخانه ای در استان قزوین مغفول مانده و با وجود شهرک گلخانه ای نودهک و مجتمع های گلخانه ای سهم استان قزوین در این روش کشت بسیار ناچیز است.

افلاطونی بر الگوی کشت و سازگاری با کم آبی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد که منابع آب زیرزمینی به دلیل کشت های نامطلوب و آب بر تحت تاثیرات منفی قرار گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه حق استان قزوین در حوزه استفاده از آب های سطحی تضییع شده است، گفت: قزوین مبدا و مقصد رودخانه های مختلفی در کشور است که از هیچ کدام آن ها به نحو مطلوب و قانونی استفاده نمی کند، از سد طالقان گرفته تا رودخانه های شاهرود و خررود همگی حول قزوین قرار دارند و این استان کمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت سازگار با کم آبی در اولویت جهاد کشاورزی قزوین است

الگوی کشت سازگار با کم آبی در اولویت جهاد کشاورزی قزوین است