مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 13:522022-06-15بين الملل

سفر بایدن به عربستان؛ معامله «حقوق بشر» با «انرژی»


رییس جمهور آمریکا علیرغم انتقادات گروه های حقوق بشری و در تضاد آشکار با ژست های بشردوستانه خود ماه آینده با ولی عهد سعودی دیدار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید بالاخره روز سه شنبه (14 ژوئن) سفر ماه آینده جو بایدن به فلسطین اشغالی و عربستان و برنامه دیدار وی با ولی عهد سعودی را تایید کرد؛ اعلامی که با توجه به وعده دوران انتخاباتی رییس جمهور آمریکا مبنی بر منزوی کردن ریاض به دلیل ترور فجیع جمال خاشقچی و سایر موارد نقض حقوق بشر، به سرعت به خیانت تعبیر شد و کاخ سفید را در لاک دفاعی فرو برد.

این سفر بعد از آن اعلام شد که عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت در میانه بحران انرژی غرب در پی تحریم روسیه چراغ سبز نشان داد و اوپک پلاس تولید نفت خود را به میزان 648 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

نگاه اجمالی جو بایدن در پایان سفری چهار روزه به منطقه غرب آسیا که از روز 22 تیرماه آغاز می شود، با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی دیدار خواهد کرد.

این سفر با وعده های انتخاباتی رییس جمهور آمریکا مبنی بر منزوی کردن ریاض و عدم تعامل مستقیم با ولی عهد سعودی که مسئول قتل خاشقچی شناخته می شود، در تناقض است.

  گزارش های رسانه ای علت سفر پیش روی بایدن را تلاش برای مهار قیمت انرژی و تورم در آمریکا که در آستانه انتخابات میان دوره ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بایدن به عربستان؛ معامله «حقوق بشر» با «انرژی»

سفر بایدن به عربستان؛ معامله «حقوق بشر» با «انرژی»