مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 14:372022-06-15اقتصادي

اجرای طرح های نوین کشاورزی، گامی بلند در جهت مدیریت آب و ارتقای معیشت اقتصادی


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، اجرای طرح های تحقیقی و ترویجی در حوزه کشاورزی می تواند نقش مهمی در صرفه جویی آب مصرفی در زراعت محصولات با نیاز آبی بالا همچنین  افزایش بهره وری محصولات کشاورزی داشته باشد.

نامداری می گوید: به طور کلی سه عامل بروز خشکسالی های اخیر، ارتقاء معیشت اقتصادی کشاورز و حفاظت محیط زیست باعث شد تا قدمی برای مدیریت عملی بحران خشکسالی در کنار ارتقاء معیشت کشاورز و حفاظت محیط زیست بردارم.

این دانش آموخته گیاه پزشکی معتقد است: با روش های صحیح و بکارگیری شیوه های نوین کاشت و داشت، می توان به صرفه جویی چشمگیر در مصرف آب و حفظ معیشت اقتصادی کشاورز دست پیدا کرد.

با رضا نامداری در خصوص طرح های تحقیقی و ترویجی گفت وگوی کوتاهی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

   در مورد اهمیت طرح های اجرا شده توسط شما و ارتباط آن با موضوع خشکسالی توضیح می دهید؟ آب در دین مبین اسلام اهمیت ویژه و جایگاه مهمی دارد به طوری که با رجوع به آیات کلام الله مجید متوجه می شویم که کلمه آب بیش از 60 بار در قرآن ذکر شده و به نقش آب در حیات همه موجودات زنده و فواید مستقیم و غیرمستقیم این مایه حیات برای انسان تأکید شده است ؛ همه ما از نظر شرعی و قانونی ملزم به حفاظت از محیط زیست و ارکان آن از جمله آب و خاک و هوا هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های نوین کشاورزی، گامی بلند در جهت مدیریت آب و ارتقای معیشت اقتصادی

اجرای طرح های نوین کشاورزی، گامی بلند در جهت مدیریت آب و ارتقای معیشت اقتصادی