مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 15:072022-06-15اقتصادي

مقام قرقیز:مسکو مهم ترین شریک اقتصادی و تجاری بیشکک است


در میزگردی که با موضوع همکاری های تجاری و کشاورزی بین فعالان تجاری روسیه و قرقیزستان برگزار شد از مسکو به عنوان شریک اصلی تجاری« بیشکک» نام برده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، میزگردی با موضوع مجموعه کشت و صنعت، لجستیک، خرده فروشی: نقاط رشد برای توسعه متقابل با حضور فعالان تجاری روسیه و قرقیزستان در شهر بیشکک برگزار شد.

اوران چکربایف رییس اداره بخش کشاورزی و غذایی وزارت کشاورزی قرقیزستان در این نشست گفت: مسکو شریک تجاری اصلی بیشکک در منطقه است.

وی ادامه داد: در سال 2021 قرقیزستان 134 میلیون دلار محصولات کشاورزی (میوه، سبزیجات، محصولات لبنی و ماهی) به فدراسیون روسیه صادر کرده است و حجم واردات محصولات کشاورزی از فدراسیون روسیه به قرقیزستان حدود 250 میلیون دلار بوده است که عمدتاً  غلات و روغن نباتی می باشد.

این مقام قرقیز افزود: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف کلیدی وزارت زراعت و کشاورزی قرقیزستان است.

چکربایف گفت: در این بخش، ما نیاز به حرکت به سمت دیجیتالی سازی داریم و همکاری با فدراسیون روسیه می تواند این روند را برای ما تسهیل کند.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر و  تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه ، قرقیزستان می تواند بخشی از نیازهای این کشور در زمینه مختلف به خصوص تهیه گوشت ارگانیک را برطرف کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام قرقیز:مسکو مهم ترین شریک اقتصادی و تجاری بیشکک است

مقام قرقیز:مسکو مهم ترین شریک اقتصادی و تجاری بیشکک است