مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 07:222022-06-16فرهنگي

برندسازی صنایع دستی زنان جزیره/ 54 خانه در لافت برای ثبت ملی مهیا می شوند


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 54 خانه در شهر لافت جزیره قشم به منظور ثبت ملی آماده شده و مراحل آن به منظور نگاهداشت بناهای ارزشمند و باهویت تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، ایوب زارعی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم صبح امروز در آیین افتتاح ساختمان صنایع دستی شهر لافت بیان کرد: شهر لافت یکی از شهرهای دارای اصالت و قدمت در کرانه نیلگون خلیج فارس است که ژرفای تاریخی بجای مانده از آن در حال زنده سازی و بازسازی است.

وی با بیان اینکه با موافقت مدیرعامل منطقه آزاد قشم خانه تاریخی لافت تبدیل به خانه صنایع دستی این شهر شده، افزود: این بنا با 341 متر مربع یکی از خانه هایی است که پرونده آن تکمیل و برای ثبت ملی آماده شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این بنا به منظور مشارکت مردم، کمک به اقتصاد جامعه محلی، زنده سازی و پاسداری از میراث ملموس و ناملوس تاریخی که یکی از منسجم ترین و یکپارچه تارین بافت تاریخی قشم و حاشیه شمالی خلیج فارس است به خانه صنایع دستی تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برندسازی صنایع دستی زنان جزیره/ 54 خانه در لافت برای ثبت ملی مهیا می شوند

برندسازی صنایع دستی زنان جزیره/ 54 خانه در لافت برای ثبت ملی مهیا می شوند