مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 08:472022-06-16سياسي

هفته پررونق دیپلماسی اقتصادی بدون برجام و FATF


امضای اسناد همکاری راهبردی جامع 20 ساله بین ایران و ونزوئلا، امضای 9 سند همکاری بین ایران و ترکمنستان و رایزنی و گفت وگو با سایر کشورها برای رفع و خنثی سازی تحریم ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، در هفته ای که گذشت، تهران شاهد رفت وآمدهای متعدد دیپلماتیک بود؛ از حضور رؤسای جمهور ونزوئلا و ترکمنستان، تا وزرای خارجه پاکستان و رییس مجلس ملی ارمنستان.

همچنین در ماه جاری، رییس جمهور تاجیکستان و وزیر کشور عراق هم به تهران آمدند و با مقامات عالی کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.

فروش نفتکش ایرانی به ونزوئلا و امضای اسناد همکاری راهبردی جامع 20 ساله بین دو کشور، امضای 17 سند همکاری بین ایران و تاجیکستان، امضای 9 سند همکاری بین ایران و ترکمنستان و رایزنی و گفت وگو با مقامات عالی رتبه سایر کشورها برای رفع و خنثی سازی تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ها، بخشی از نتایج دیپلماسی فعال دولت در این دیدارها بود.

مقامات عالی کشورمان در این دیدارها بر ضرورت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه و چندجانبه منطقه ای و بین المللی ایران و سایر کشورها تأکید کردند.

غربی ها چنان که طی 8 سال دولت روحانی آزمودند، در تلاش هستند به بهانه هایی مانند FATF و برجام، اقتصاد کشور را شرطی و وابسته به خود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفته پررونق دیپلماسی اقتصادی بدون برجام و FATF

هفته پررونق دیپلماسی اقتصادی بدون برجام و FATF