مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 09:122022-06-16اجتماعي

رفع مشکلات «حلقه دره» ظرف 2 ماه آینده/تولید برق از زباله ها


سایت حلقه که به منظور دفن زباله در حاشیه البرز احداث شده است و همواره مورد اعتراض شهروندان و اهالی شهرک های همجوار بود، امروز می تواند منشا اتفاقات خوبی نظیر تولید برق از زباله ها باشد؛ - خبرگزاری فارس البرز-طیبه جواهری: بر اساس چکیده یک مقاله، از آغاز زندگی بشر تاکنون تولید پسماند جز جدایی ناپذیر زندگی او بوده و تولید آن معضلات مختلفی را بر محیط زیست تحمیل کرده است؛ با صنعتی شدن جوامع و افزایش نیازهای انسان تولید مواد زائد افزایش یافته و سلامت انسان و محیط زیست با خطر جدی رو به رو شده است.

پسماندها در سال های متمادی بدون توجه به اصول علمی و در نظر گرفتن مبانی حفظ و حراست از طبیعت با بی توجهی در محیط رها شده اند.

خطرات محیط ناشی از فقدان سیستم مدیریتی مناسب و نبود قوانین و مقررات کافی، از مشکلات اساسی کشور است که در کلانشهرها و مراکز بزرگ جمعیتی با ابعاد گسترده تری نمود پیدا کرده است؛ در این میان نیاز است تدابیر ویژه در خصوص مدیریت اصولی و سازگار با محیط زیست این حجم از پسماند مد نظر قرار گیرد.

  نتایج حاصل از بررسی متون مرتبط نشان می دهد که در مدیریت پسماند نیاز است مواردی همچون ایجاد و توسعه سطل بازیافت در سطح شهر، فرهنگ سازی در خصوص بازیافت زباله ها، ملزم ساختن صنایع برای اختصاص بخشی از سود خود به مدیریت پسماند و بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکلات «حلقه دره» ظرف 2 ماه آینده/تولید برق از زباله ها

رفع مشکلات «حلقه دره» ظرف 2 ماه آینده/تولید برق از زباله ها