مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 13:322022-06-16سياسي

شایع ترین علل مرگ مردان در ایران چیست؟


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت سند ملی سلامت مردان را در انتظار تصویب نهایی در شورای عالی امنیت غذایی اعلام کرد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، فارس نوشت: محمدرضا صایینی به مناسبت هفته جهانی سلامت مردان، اظهار داشت: یافته های به دست آمده از یک مطالعه کیفی درایران نشان می دهد که درگیری مردان با مسائل خانوادگی ودغدغه های اقتصادی عقیده به قدرت مردانگی و ناآگـاهی از جمله عواملی هستند که باعث می شوند مردان کمتر به سلامتی خود اهمیت بدهند واز خدمات سلامتی کمتر استفاده کنند.

وی افزود: این یافته ها نشان می دهدکه مـردان نـسبت بـه زنـان در سبک زندگی خود روش های نادرست تری دارند، به بیماری های خود کمتر اهمیت می دهند، اغلب علایم هشداردهنده را نادیده می گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

به اعتقاد دکتر صایینی، برخورداری مردان از توانایی جسمی بیشتر باعث می شود که میزان ناتوانی مردان کمتر از زنان برآورد شود.

اما متاسفانه میزان مرگ و میر در هر گروه سنی از مردان، در مقایسه با زنان، به مراتب بالاتر است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس افزود: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در گزارش سیمای مرگ در کشور در سال 96 الی 98 میزان مرگ مردان درتمام گروه های سنی در 100 هزار نفر جمعیت بیشتر از زنان است که در بعضی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین علل مرگ مردان در ایران چیست؟

شایع ترین علل مرگ مردان در ایران چیست؟